از نظرگاه فیثاغوریان همه چیز تجسم عدد بود . و این آنچه را ما انتزاعیات می‌نامیم ، نیز شامل میشد مانند عدالت و آمیزش و فرصت ، و این امر به همه ی انواع مشکلاتی منجر شد که هیچکدام از امتیازهای رشدِ اندیشه‌ی انسانی با آن برابری نمی‌کند .


این بریده کتاب از «تاریخ فلسفه یونان ؛ جلد سوم : فیثاغورس و فیثاغوریان» اثر دبلیو کی سی گاتری ، ترجمه مهدی قوام صفری گلچین شده .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *